ΣΕΝΑΡΙΟΥ (ΚΑΙ ΟΧΙ «ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ»)
Ο σεναριογράφος είναι ένας αστυνομικός ερευνητής. Δουλειά του είναι να θέτει τα σωστά ερωτήματα και να ακολουθεί τη ροή που προκαλεί κάθε απάντηση –που με τη σειρά της γεννά νέο ερώτημα.
Στις 8 ημέρες του Εργαστηρίου οι θεωρητικές πλευρές της γραφής ενός σεναρίου θα συνοδεύονται από συνεχείς πρακτικές ασκήσεις για τους συμμετέχοντες, όχι μόνο επί χάρτου αλλά και με τη χρήση εικόνων (απαραίτητο ένα κινητό τηλέφωνο με κάμερα ή μία φωτογραφική κάμερα).
Βασικές θεματικές ενότητες:
Το σενάριο ως αφήγηση μέσω εικόνων – ένα αρχιτεκτόνημα. Αφηγηματικά μοντέλα.
Ποιος φτιάχνει την ιστορία; Ο Ήρωας και οι άλλοι. Η ταινία ως ένα σύμπαν συνάντησης-αντιπαράθεσης «πραγματικών» επιθυμιών-διεκδικήσεων.
Δομή και Τεχνικά χαρακτηριστικά της γραφής σεναρίου. Τα στάδια.
Ο Χώρος και ο Χρόνος. Η ενότητα και η χρήση τους.
Ο Διάλογος ως εργαλείο στο μηχανισμό της αφήγησης. Οι συγγενείς.
Η Σκηνή και η Σεκάνς – η δυναμική συγκρότηση του σεναριακού μηχανισμού.
Ο Ήχος ως εργαλείο στην υπηρεσία του σεναριογράφου.
Για ποιο πράγμα μιλά η ιστορία μου; Το κρυμμένο κάθε φορά Θέμα.
Το σενάριο του σκηνοθέτη – το σενάριο του μοντάζ (με τη συμμετοχή των αντίστοιχων ειδικοτήτων)
Θα χρησιμοποιούνται καθημερινά, ως παραδείγματα, αποσπάσματα από κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Θα υπάρξει, επίσης, ανάλυση ολοκληρωμένης κινηματογραφικής ταινίας.
Στόχος του εργαστηρίου η δημιουργία, από κάθε συμμετέχοντα, ενός σεναρίου ταινίας μικρού μήκους και κυρίως η κατάκτηση μιας μεθοδολογίας.
Διδάσκων: Ζαχαρίας Μαυροειδής
Ημερομηνίες: 14 ως 21 Ιουλίου.
Κόστος συμμετοχής 150 ευρώ.
Οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Η ΓΚΑΛΕΡΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ
Αλλα εργαστήρια
Κολυμπώντας στη θεωρία μέσα από την πράξη
ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΩΣ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
Στο «Εργαστήριο 1 - Από την Ιδέα… ως την Ταινία» ξεκινάμε από μια λέξη και
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Στο εργαστήριο θα επενδύσουμε μουσικά τη βωβή ταινία The Κid του Charlie Chaplin. Θα ακολουθήσουμε
ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΑΜΕΡΑ
Το εργαστήρι έχει ως στόχο να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες ηθοποιούς με τις ιδιαιτερότητες της υποκριτικής στον