Συναντήσεις 7ου Εργαστήριου – Ιούλιος 2016

Οι «Συναντήσεις» είναι ένα παράλληλο πρόγραμμα, συμπληρωματικό στην κεντρική δραστηριότητα του Εργαστηρίου: δημιουργοί του σύγχρονου κινηματογράφου έρχονται στο Ζαγόρι για να παρουσιάσουν υλικό από ταινίες τους (νέες, ευρισκόμενες ακόμα «υπό κατασκευήν» ή και παλαιότερες) και να συζητήσουν με τους σπουδαστές και το κοινό πάνω σε κατασκευαστικά και αισθητικά ζητήματα που προκύπτουν, με όχημα ένα προεπιλεγμένο θέμα.

Στο 7ο Εργαστήριο οι καλεσμένοι είναι:

Η Δώρα Μασκλαβάνου θα παρουσιάσει τη ταινία της “Πολυξένη” ως work-in-progress για πρώτη φορά σε κοινό.

MASKLAVANOU DORA FOTO1 copy

Ένα ζευγάρι άκληρων, επιφανών Κωσταντινοπολιτών, υιοθετεί μια ορφανή ελληνοπούλα, απ’ τον “άγιο” τόπο της καταγωγής τους. Της προσφέρουν ένα ισχυρό όνομα και διασφαλίζουν την αφοσίωσή της στα γηρατιά τους. Έτσι, το 1957, η 12χρονη τότε Πολυξένη αποχωρίζεται τον μικρότερο αδερφό της στο ορφανοτροφείο της Καβάλας κι από κει ξεκινά μια νέα ζωή στην Κωνσταντινούπολη, με άριστες προδιαγραφές. Μορφώνεται, ενηλικιώνεται, κληρονομεί, ερωτεύεται, ονειρεύεται και διεκδικεί τη ζωή, χωρίς να μπορεί να υποψιαστεί και να διαχειριστεί το αθόρυβο σχέδιο εξόντωσης που στήνεται πίσω απ’ την πλάτη της με στόχο το χρήμα. Στο ρόλο της Πολυξένης βρίσκουμε την Κάτια Γκουλιώνη.
Περισσότερες πληροφορίες για την ταινία μπορείτε να βρείτε εδώ.

“Εμπνευσμένοι  από μια αληθινή ιστορία, θέλουμε να κάνουμε μία ταινία για τη μνήμη, για την αθωότητα, την ανιδιοτελή προσφορά, την ιερότητα των δεσμών, την πίστη, τη συνείδηση. Κι απ’ αυτά τα θεμελιώδη αισθήματα, να προβάλουμε όσο μπορούμε περισσότερο, την αλήθεια και την υπομονή τόσο των δικών μας ανθρώπων, γενεών που βίωσαν με καρτερία τη ζωή τους και συγχρόνως διατήρησαν ως το τέλος και κληροδότησαν ανθηρή στους επόμενους, σ’ εμάς, την πολύτιμη ελπίδα για μια ελεύθερη, άξια ζωή.” (σημείωμα σκηνοθέτη)

Η Δώρα Μασκλαβάνου γεννήθηκε στην Καβάλα και σπούδασε στην Αθήνα ηλεκτρολόγος μηχανολόγος και ηθοποιός.

Φιλμογραφία:

Μυθοπλασία:

  • “ΠΟΛΥ_ΞΕΝΗ” (2015-2016) / σενάριο – σκηνοθεσία
  • “κι αν φύγω… θα ξανάρθω” (87′, 2006) / σενάριο – σκηνοθεσία – παραγωγή
    (συμμετοχή στο διεθνές φεστιβάλ Καΐρου 2006 – βραβείο κριτικής επιτροπής στο Los Angeles Greek Film Festival 2008)
  • “…κι αύριο μέρα είναι” (85′, 2002) / σενάριο – σκηνοθεσία – παραγωγή
  • “Έρως Ήρως” (27′, 1993 / σενάριο – σκηνοθεσία – παραγωγή

Ντοκιμαντέρ:

– “Παρασκήνιο” ΕΡΤ – 2008-2010 – έρευνα – μοντάζ – σκηνοθεσία:

  • «Πέλος Κατσέλης»
  • «Ορχήστρα των χρωμάτων – 20 χρόνια»
  • «Προσφεύγοντας στην Σύρο – τα ταφικά μνημεία της Ερμούπολης»
  • «Μαρίκα Νίνου – Τί παράξενη κοπέλα είσαι συ»
  • «Στα καφενεία των μουσικών – Υπάρχουν και καλά παιδιά»
  • «Απόστολος Καλδάρας»
  • “Μανόλης Κορρές – Πώς κερδίζεται η ζωή”

 – «Στο πέρασμα του χρόνου» – ΕΡΤ 2010 – έρευνα – μοντάζ – σκηνοθεσία:

  • “Τάκης Κανελλόπουλος – Μακεδονικός Γάμος”

– «Τοπία της σιωπής» – ΕΡΤ 2010 – έρευνα – μοντάζ – σκηνοθεσία:

  • “Δήμος Αβδελιώδης – Εικόνες του Παραδείσου”

– «Νέες ματιές στον Ελληνικό Κιν/φο»  – ΕΡΤ 2010-2011 – έρευνα – μοντάζ – σκηνοθεσία:

  • “Γιάννης Φάγκρας – Φίλιππος Τσίτος”

– «Όταν μεγαλώσω» ΕΡΤ 2014 – έρευνα – μοντάζ – σκηνοθεσία

 

Ο Απόστολος Καρακάσης θα παρουσιάσει το ντοκιμαντέρ του “Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία” μετά από μια μακρά πορεία σε φεστιβάλ και κινηματογραφικές αίθουσες.

apostolos-karakasis-

Όταν το εργοστάσιο της ΒΙΟ.ΜΕ. στη Θεσσαλονίκη κλείνει, μερικοί εργάτες αποφασίζουν να κάνουν κάτι επαναστατικό: να το καταλάβουν και να το λειτουργήσουν μόνοι τους με τις αρχές της άμεσης δημοκρατίας. Το εγχείρημά τους εμπνέει ακτιβιστές σε όλο τον κόσμο, ενώ η πρώην διευθύντρια έκπληκτη παρακολουθεί την οικογενειακή επιχείρηση να μετατρέπεται σε σύμβολο της ριζοσπαστικής αριστεράς. Για τους εργάτες, η αυτοδιαχείριση εξελίσσεται σε μια περιπέτεια επιβίωσης γεμάτη συγκρούσεις. Σύντομα θα συνειδητοποιήσουν ότι για να τα καταφέρουν, θα πρέπει να αλλάξουν πρώτα οι ίδιοι…

Ο Απόστολος Καρακάσης είναι επίκουρος καθηγητής μοντάζ στον κινηματογράφο μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ. Γεννήθηκε το 1970, σπούδασε κινηματογράφο στο W.S.C.A.D της Αγγλίας και εργάστηκε ως σκηνοθέτης και μοντέρ σε πολλές ταινίες ντοκιμαντέρ. Ειδικότερα συνεργάστηκε στην παραγωγή αρκετών τηλεοπτικών ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ, κυρίως πολιτιστικού και ιστορικού περιεχομένου, στα πλαίσια των σειρών «Κεραίες της εποχής μας», «Παρασκήνιο», «Ιστορία των χρόνων μας» κ.α. Το ανεξάρτητο κινηματογραφικό του έργο εστιάζει στην δημιουργική αναπαράσταση μικρών ιστοριών της καθημερινότητας ακολουθώντας μεθόδους του ντοκιμαντέρ παρατήρησης και διακρίθηκε σε διεθνή φεστιβάλ. Ασχολήθηκε επίσης με οπτικοακουστικές εφαρμογές μεγάλης κλίμακας με ντοκιμαντερίστικη προέγγιση (μελέτη και επίβλεψη οπτικοακουστικής εγκατάστασης ελληνικού περιπτέρου στην expo 2010 στη Σανγκάη, σκηνοθεσία βίντεο προβολών στην τελετή εγκαινίων Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών). Είναι κύριος συγγραφέας του ebook εγχειριδίου “Εφόδιο για νέους ντοκιμαντερίστες”.

Φιλμογραφία:

  • “98 Ετών” (1998)
  • “Με Εργοδότη τη Ζωή” (2002)
  • “Το Παιχνίδι της Αρχιτεκτονικής” (2004)
  • “Carlos Fuentes, Κεραίες της εποχής μας” (2008)
  • “Εθνικός Κήπος” (2008)
  • “Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία” (2015)
Share this Story

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *