Ντοκιμαντέρ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ  7  ΗΜΕΡΕΣ ευρώ – δεν υπάρχουν δίδακτρα
Τίτλος  Η ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ
Εισηγητές:  Άκης Κερσανίδης – Χρύσα Τζελέπη

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
1.  ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ
1η ημέρα
Πρωί Επαφή με το μέσο.  /  Η κίνηση και η καταγραφή της.  / Ηχος και κίνηση – Ηχος και η καταγραφή του. /  Η σημασία της παρατήρησης. 

Παρατηρώ το φως, την κίνηση, την ακινησία, τον χώρο και αποτυπώνω με εικόνες και ήχους τον κόσμο γύρω μου, δράσεις και καταστάσεις.
Απόγευμα
Είδη ντοκυμαντέρ – Θεματολογία
Αναζήτηση του θέματος
…………………………………………………………………………………
2. ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΗ
2η ημέρα
Πρωί Υπάρχει σενάριο στα ντοκυμαντέρ? /  Τρόποι και μεθοδολογίες.
ΕΡΓΑΣΙΑ:  Παρατηρώ και αναζητώ το θέμα μου

Απόγευμα Η σημασία της λήψης. / Η κάμερα μάτι – η κάμερα μικροσκόπιο – η κάμερα τηλεσκόπιο. /  Το μοντάζ  στις ταινίες ντοκυμαντέρ /   Σχέδια – σενάρια – ιδέες των εργασιών.

…………………………………………………………………………..
3η ημέρα
Πρωί Προετοιμασία γυρίσματος των εργασιών

Απόγευμα Γύρισμα των εργασιών

……………………………………………………………………………
4η  ημέρα
Πρωί Γύρισμα των εργασιών

Απόγευμα
Γύρισμα των εργασιών
……………………………………………………………………………
3. ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΗ ΜΟΡΦΗ
 5η ημέρα
Πρωί Το υλικό και το θέμα

Η πρώτη μορφή. Διάλογος με το υλικό.
Αναζήτηση λύσεων πηγαίνοντας προς την τελική σύνθεση.
Προετοιμασία μοντάζ των εργασιών
Απόγευμα
Επιλέγω, ξεσκαρτάρω το υλικό και μοντάρω  – μοντάζ
Μοντάζ των εργασιών
…………………………………………………………………………….
6η ημέρα
Πρωί Εισήγηση φιλοξενούμενου ντοκυμαντερίστα

Απόγευμα Μοντάζ των εργασιών

……………………………………………………………………………….
7η ημέρα
Πρωί Μοντάζ των εργασιών

Απόγευμα Προβολή προσκεκλημένων σκηνοθετών – συζήτηση.

8η ημέρα
Πρωί Τελικό μοντάζ των εργασιών

Απόγευμα Προβολή εργασιών παραγωγής του εργαστηρίου


* Στο πλαίσιο του εργαστηρίου εξετάζουμε μέσα από αποσπάσματα ταινιών την ποικιλομορφία του “κινηματογράφου της πραγματικότητας” και τα όρια του με τη μυθοπλασία.