3ο Εργαστήριο – Ιούλιος 2012

  • 3ο Εργαστήριο – Ιούλιος 2012

3ο Εργαστήριο – Ιούλιος 2012

– 4 Ιουλίου:

Η σκηνοθέτις Στέλλα Θεοδωράκη φθάνει στο Εργαστήριο στα Κάτω Πεδινά με την καινούργια, σε εξέλιξη ακόμα, ταινία της “Ημερολόγια Αμνησίας” και την προηγούμενη (2010) “Ricordi Mi” και με θέμα «Κινηματογραφώντας μόνοι και με παρέα – Εναλλακτικοί τρόποι κινηματογράφησης στην Οικονομική Κρίση», θα συζητήσει πάνω στο πως μπορούν να αλλάξουν οι πολιτικές-οικονομικές συνθήκες τον τρόπο που βλέπουμε αλλά και τον τρόπο που κάνουμε σινεμά.
Ricordi Mi 1Ricordi Mi 2Το “Ricordi Mi” είναι ταινία που γυρίστηκε με τις συνήθεις διαδικασίες, με ηθοποιούς και συνεργείο ενώ στα “Ημερολόγια Αμνησίας” (πιο προσωπική ταινία με εντελώς διαφορετικό τρόπο προσέγγισης στην κινηματογράφηση και το μοντάζ) έγινε συνδυασμός υλικού super 8, -προσωπικά οπτικοακουστικά ημερολόγια του 1985-86 με γυρίσματα σε Αυστραλία, Γαλλία και Ελλάδα- και ψηφιακού υλικού από σύγχρονα ημερολόγια της περιόδου 2010-2012. Τα γυρίσματα τέλειωσαν τον Φεβρουάριο του 2012, την επομένη ημέρα των μεγάλων διαδηλώσεων στην Αθήνα όπου κάηκαν παλαιά παραδοσιακά κτίρια μεταξύ των οποίων και ο κινηματογράφος ΑΤΤΙΚΟΝ . Η τελευταία αυτή ταινία, είναι ένα είδος ημερολογιακού φιξιόν και θα γίνει για πρώτη φορά παρουσίασή της σε κοινό.

Στέλλα Θεοδωράκη -Σκηνοθέτις:

ΘεοδωράκηΣπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου, Oικονομικές Eπιστήμες στο Πανεπιστήμιο Aθηνών και ολοκλήρωσε τη διδακτορική διατριβή της στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης, στην Αισθητική Κινηματογράφου, με θέμα: “H πρωτοπορία στον κινηματογράφο της δεκαετίας του είκοσι στη Γαλλία και τη Γερμανία”.
Είναι ιδρυτικό μέλος της εταιρείας παραγωγής «Φαντασία Οπτικοακουστική» και έχει διδάξει αισθητική και σκηνοθεσία του κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο του Pεθύμνου, στο Mεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών AΣKT της Aθήνας, και στη Σχολή Καλών Τεχνών (τμήμα Κινηματογράφου) της Θεσσαλονίκης.

Επιλεγμένη Φιλμογραφία:
1989 – “Plumeria Rubra”, μικρού μήκους, 16mm, 20′
Συμμετοχές:
– Φεστιβάλ μικρού μήκους Θεσσαλονίκης, 1988
– Eπίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα φεστιβάλ Oberhausen, 1989
1990 – “Πλαστικό”, μικρού μήκους, 16mm, 26′ / Παραγωγή: ΕΚΚ, Στέλλα Θεοδωράκη
Βραβεία:
– Bραβείο ταινίας μικρού μήκους, αντι-φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (ex-aequo), 1989
– Βραβείο YΠΠO, 1990
1992 – “Mόδα και πολιτισμός στον 20ο αιώνα: Μόδα – Σώμα – Ποίηση”, ντοκυμαντέρ, 8 x 30′ / Παραγωγή: ΕΡΤ
Βραβεία:
– Bραβείο ντοκυμαντέρ, φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 1991
– Βραβείο YΠΠO, 1992
1993 – “Aπό το μοναδικό στο πολλαπλό”, ντοκυμαντέρ, 16mm, 82′ / Παραγωγή: Φαντασία Οπτικοακουστική ΕΠΕ για το YΠΠO
Συμμετοχές/Βραβεία:
– Bραβείο ντοκυμαντέρ μεγάλου μήκους, φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 1993
– Kρατικό βραβείο ντοκυμαντέρ μεγάλου μήκους, 1994
– Βραβείο φεστιβάλ Amascultura διαγωνιστικό τμήμα, 1995
– Συλλογή του Mουσείου Mοντέρνας τέχνης, Παρίσι, 1994
– Προβολή για την αλλαγή του αιώνα Βιβλιοθήκη Νέας Υόρκης 2000
1994 – “Eίδωλα της πόλης: Oι μητροπόλεις των ειδώλων”, ντοκυμαντέρ / Παραγωγή: ET 1
Συμμετοχές:
– Συμμετοχή της σειράς στην Biennale Aρχιτεκτονικής του Σικάγο, 1994
– Συμμετοχές: MIPCOM Kάννες, Kατάλογος URTI
1997-’98 – “Πώς σε λένε;”, ντοκυμαντέρ, 78′ / Συν-σκηνοθεσία: Θάνος Aναστόπουλος, Παραγωγή: YΠEΠΘ “Eκπαίδευση Mουσουλμανοπαίδων”
Συμμετοχές:
– Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης “Eικόνες του 21ου αιώνα (Oψεις του κόσμου)”, 1999
– USA Film Festival Anthology Film Archives, NYC (Festival of recent cinema from Greece and the Balkans), 1999
2002 – «Παρα λίγο, παρα πόντο, παρα τρίχα», μυθοπλασίας, 35mm, 121′ / Παραγωγή: Φαντασία Οπτικοακουστική ΕΠΕ, ΕΚΚ, ET 1, Media II
Συμμετοχές/Βραβεία:
– Bραβείο μοντάζ, Κρατικά βραβεία, 2002
– Washington Film Festival, 2003
– Alexandria Film Festival, 2003
2010 – “Ricordi Mi”, μυθοπλασίας, 35mm, 100′ /Παραγωγή: Φαντασία Οπτικοακουστική ΕΠΕ, ΕΚΚ, ΕΡΤ
Συμμετοχές:
– Φεστιβάλ αβαν γκαρντ κινηματογράφου Εγκαίνεια Ταινιοθήκης της Ελλάδας
– Mar Del Plata Film Festival/ Cinema in crisis 2011

 

– 9 Ιουλίου:

Ο σκηνοθέτης Νίκος Περάκης με όλες τις ταινίες του στη βαλίτσα, έρχεται στο Zagoriwood και μας προσκαλεί στην «κουζίνα του δημιουργού»:

ΠεράκηςΟ μετασχηματισμός της ανελέητης και τραγελαφικής όψης της ελληνικής πραγματικότητας σε οπτικοακουστική σύνθεση και η άμεση επικοινωνία με το μεγάλο κοινό. Ο Νίκος Περάκης αναλύει τις τεχνικές του και τον περιπετειώδη βίο ενός ορκισμένου κινηματογραφιστή.

Σύντομο βιογραφικό:
Γεννήθηκε το 1944 στην Αλεξάνδρεια. Το 1945 οι γονείς του επέστρεψαν στην Αθήνα, όπου πήγε σχολείο. Το 1962-66 σπούδασε σκηνογραφία και ενδυματολογία στην Σχολή Καλών Τεχνών του Μονάχου και εργάσθηκε σαν σκηνογράφος σε μικρές θεατρικές και τηλεοπτικές παραγωγές. Μετά την στρατιωτική του θητεία στην ΤΕΔ (Τηλεόραση Ενόπλων Δυνάμεων) το 1966-69 επέστρεψε στην Γερμανία, όπου εργάσθηκε σαν σκηνογράφος, ενδυματολόγος και σχεδιαστής παραγωγής (production designer) σε Ευρωπαϊκές και αργότερα σε Ελληνικές παραγωγές.

Φιλμογραφία:

Ως σεναριογράφος, σκηνοθέτης και παραγωγός:
1971 – Das Goldene Ding (συν-σεναριογράφος και συν-σκηνοθέτης)
1972 – Die Wohngenossin
1976 – Bomber und Paganini
1979 – Milo Milo
1982 – Άρπα Colla
1984 – Λούφα και παραλλαγή
1987 – BIOS και Πολιτεία
1997 – Προστάτης οικογενείας
1999 – Θυλική εταιρεία
2001 – Η φούσκα
2002 – H Λίζα κι όλοι οι άλλοι (σκηνοθέτης)
2005 – Σειρήνες στο Αιγαίο
2007 – Ψυχραιμία
2010 – Artherapy
2011 – Σειρήνες στη Στεριά

Τηλεοπτικές σειρές και ταινίες ως σεναριογράφος, σκηνοθέτης και παραγωγός:
1994 – Polis-The Birth of Democracy (Docu-fiction) για την Βαυαρική Τηλεόραση
2004 – Σχεδόν ποτέ 11 επεισόδια, σαν σκηνοθέτης για την ΝΕΤ
2006 – Λούφα και Παραλλαγή, 6 από 46 επειδόδια σαν σεναριογράφος και σκηνοθέτης-παραγωγός για την ΝΕΤ

Ταινίες (επιλογή) ως production designer:
1972 – Strohfeuer (Afree Woman) – Volker Schlöndorff
1974 – Lina Braake – Bernhard Sinkel
1974 – Die Verrohung des Franz Blum – Reinhard Hauff
1974 – Berlinger – Bernhard Sinkel, Alf Brustellin
1978 – Taugenichts – Bernhard Sinkel
1979 – Die Blechtrommel (The Tin Drum) – Volker Schlöndorff)
1981 – Οι απέναντι – Γιώργος Πανουσόπουλος
1981 – Engel aus Eisen (Angels of Iron) – Thomas Brasch
1982 – Der Mann auf der Mauer – Reinhard Hauff
1983 – Ξαφνικός Έρωτας ­ – Γιώργος Τσεμπερόπουλος
1985 – Mανία – Γιώργος Πανουσόπουλος
1987 – Des Teufels Paradies (The Devil’s Paradise) – Vadim Glowna
1990 – Homo Faber (The Voyager) – Volker Schlöndorff
1991 – Zwei Frauen (Silence like Glass) – Carl Schenkel

Share this Story

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *